Vego pasta

Jag har velat använda dessa små ugnsformarna hur länge som helst och har inte riktigt vetat vad man kan göra i dem. Men igår så tänkte jag, varför inte göra en vegetarisk pasta i dem? Först stekte jag grönsakerna medans pastan kokade. Sedan tillsatte jag matlagningsgrädde och sweet chili tillsammans med grönsakerna. Sen la jag pastan i gratängen och såsen + jag toppade med ost. I ungefär 10 minuter lät jag osten smällta i ugnen. Mums! 
 
I have wanted to use these little oven molds for a long time and have not really known what to do in them. But yesterday, I thought, why not make a vegetarian pasta in them? At first I cooked the vegetables while the pasta was cooked. Then I added cream and sweet chili along with the vegetables. Then I put the pasta in the gratin and the sauce + I topped with cheese. For about 10 minutes I let the cheese melt in the oven. Yum!
 
 
 
/H
 
Vegetariskt | Vego, pasta, vegetariskt | |
Upp