Paneer masala

Detta är en indisk gryta  som innehåller en massa goda saker. Den ska innehålla paneer (ost), masala (krydda), tomater, spenat, cashewnötter, vitlök, ingefära och även lite matlagningsgrädde. Den blev god, men det kan bero på att jag inte hade osten paneer utan körde med halloumi och vita bönor. 
 Jag började med att blanda alla ingredienser (utom halloumi och vita bönor) som jag senar mixar till en slät soppa. Sen skivar jag halloumi och lägger i bönorna. Smaka av med kryddor och experimentera lite! Till detta serverade jag ris vid sidan om. Här bjuder jag på en bild in action! 
 
This is an Indian dish that contains a lot of good things. It should contain paneer, masala (spice), tomatoes, spinach, cashew nuts, garlic, ginger and even a little cooking cream. It turned out good, but it could be because I did not have the cheese paneer so I had halloumi instead and white beans.
I started to mix all the ingredients (except halloumi and white beans) that I later mixed to a smooth soup. Then I sliced ​​halloumi and put in the beans. Taste with spices and experiment a little! To this I served some rice. Here's a picture in action! 

 
/ H 
Vegetariskt | #paneermasala, #vegetariskmiddag | |
Upp