Oreo Bars

 
Hej allihopa! 
Gjorde dessa trevliga oreo bars igår. Jag var lite tveksam till att det skulle gå ihopa men de blev jättefina och goda också! Det var ett lätt recept som jag faktiskt följde via en video som jag hittade. Blev väldigt inspirerad och ville testa. Men jag tänkte att det är lättast för er om jag skriver ner ett recept här! 
 ----
Hello everybody!  ♥
Did these lovely oreo bars yesterday. I was a little doubtful that it would not be good, but they became great and good too! It was an easy recipe that I actually followed through a video that I found. Was very inspired and wanted to try. But I thought it is easier for you if I am writing a recipe here! 
 
Ingredienser, 1 kaka:
300g färskost 
1 oreopacket 
5 matskeddar smör
2 teskeddar vaniljpulver
1dl socker 
 
Såhär gjorde jag: 
1. Började med att dela kakorna så att jag fick en skål med kex och en med kräm 
2. Sedan la jag kexen i en påse och bankade
3. Smält smöret
4. Lägger tillbaka de mossade kexen och tillsätter det smälta smöret 
5. Trycker ut det på en kakform och började sedan på färskosts blandningen 
6. Du kan koka upp färskosten och tillägga det vita från kakorna samt resten av
    ingredienserna ovan. 
7. Tillsist häller du över blandningen i kakformen och låter den så i frysen + 4 timmar
 
Tips: Låt färsosten svalna lite grann innnan du lägger in den i frysen för bästa cheesecake effekten!
 
----
1. Start by seperate the cookies. 
2. Then I put the biscuit in a bag and mashed them 
3. Melt the butter
4. Replace the mashed biscuits and add the melted butter 
5. Push out on a cakeform and then start on the fresh cheese mix
6. You can boil the fresh cheese and add the white from the cakes and the rest of the ingridients above
7. Pour the mixture into the cakeform, then put it in the freezer + 4 hours
 
Tip: Let the cake cool a little, while you put it in the freezer for the best cheesecake effect! 
 
Lycka till/Goodluck! 
 
 
| |
Upp