Köttfärsgratäng

Helt ärligt visste jag inte vad som skulle ätas till lunch så jag öppnade kylskåpet och plockade på mig lite rester. Vad som skapades var den här: 
 
 
Ingredienser, 8 personer: 
Ca 500g köttfärsrester
1,5 st snackpaprika 
1 lök 
Riven ost (hur mycket du själv vill ha) 
Creme fraiche med paprika/vitlök smak 
Grädde 
300 g pasta
Tacokrydda 
 
Såhär gjorde jag: 
1. Sätter på vattnet till pastan
2. Började steka löken tills den blir mjuk och härligt brun 
3. Tillsätter köttfärsen i pannan och paprikan direkt efter 
4. Sen tillsätter jag creme fraichen och grädden 
5. Låter det sjuda i 5-7 minuter så att smakerna kommer samman (kryddar med salt, peppar och tacokrydda)
6. Sen är det bara till att hitta en form och lägga pasta i botten, köttfärsmixen och sist toppar jag med ost (om man har färska örter så kan man slänga på det också) 
 
 
 
matlagning | |
Upp