Hemligheten bakom knapriga cookies

Det finns så många olika sätt man kan baka dessa söta cookies på men jag har hittat det perfekta receptet som jag tycker är bäst. Detta recept ger en knaprig utsida och seg insida, vilket är min personliga favorit. 

Jag älskar att baka dessa choholate chip cookies och degen passar alldeles utmärkt att frysa in om det blir över. Då är det perfekt att bara ta ut den, skiva efter behov och grädda i ugnen. Eller varför inte ge bort det till en vän, det uppskattas säkerligen! 

 
 Ingredienser, 20 stycken:
125 g mjukt smör
1,5 dl råsocker
1,5 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
1 ekologiskt ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
1 paket chokladknappar
 
Såhär gjorde jag: 
1. Tog ut smöret direkt så det hinner bli rumsteparetat
2. Under tiden satte jag på ugnen, 200 grader och klädde en plåt med bakplåtspapper 
3. Sedan blandar jag smöret tillsammans med råsocker, strösocker, vaniljsocker och ägg
4. Tillsätter sedan bakpulver blandat med vetemjölet 
5. Ta 1/3 av chokladknappar och blanda ner i degen
6. De gräddas i ugnen, 10 minuter 
7. Dekorerar med de knappar som är kvar 
 
Hemlighet: 
Vill du få de extra knapriga så ska du rulla dem och lägga de som kulor på plåten. Platta inte till dem utan låt dem själv sprida ut sig på plåten i ugnen. 
 
Lycka till / H 
| |
Upp