Banan- och hallonsmoothie med bananpannkakor, en bättre frukost helt enkelt!

Ni vet på helgerna när man ska äta frukost och vill göra det där lilla extra, iallafall jag känner det rätt ofta. Så för några helger sen innan jag slutade skolan slog jag och min kompis till med denna härliga frukosten. Den var lätt och snabb att göra. Du har säkert hört många som tillagar smoothies men som inte riktigt får till den där perfekta konsitensen, sno gärna detta receptet då! 
 
Ingredienser bananpannkakor, 2 personer: 
2 ägg 
2 bananer
 
Ingredienser till banan- och hallonsmoothie, 1-2 personer: 
1 banan
1dl hallon
1dl vaniljyoghurt 
1 krm kanel
 
Såhär gjorde jag, bananpannkakor:
1. Knäck äggen och lägg den i en skål
2. Sedan mossar du ner en banan tillsammans med äggen, med hjälp av en gaffel
 
Såhär gjorde jag, banan- och hallonsmoothie:
1. Börja med att lägga ner vätskan (i detta fallet blir det vaniljyogurten
2. Sedan mixar du ner resten av ingredienserna till den konsistensen som passar dig bäst 
 
| |
Upp