Frukostbullar

Vi hade inte något bröd hemma idag som jag var så sugen på. Då brukar jag baka min scones, men jag ville göra något annat idag. Då blev det dessa frukostbullarna istället. De är superlätta att göra och går snabbt. Det tar bara 20-25 minuter allt som allt. Till er som vill att det ska gå snabbt i köket och att det ska bli gott, då passar detta receptet till er! 

 
Ingredienser, 6st: 
5dl vetemjöl 
2tsk bakpulver 
1 nypa salt 
2msk olja 
2,5dl mjölk
 
Topping
Vallmofrö 
solrosfrön 
Pumpafrön 
 
Såhär gör du: 
1. Sätt ugnen på 250 grader 
2. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt 
3. Tillsätt oljan och mjölken 
4. Blanda till en deg (den kan bli lite klibbig men det ska den vara) 
5. Knåda den på en mjölad bänk och dela den i 6 bitar 
6. Lägg bullarna på en plåt som är täckt av ett bakplåtspapper 
7. Pensla de med vatten eller olja (olja ger bullarna en brun yta) och valfria nötter
 
Jag tyckte om dessa bullarna bäst med bara smör på. Bre på det när de är varma så smälter det härligt och smakar ljuvligt. 
 
 
Lycka till och gilla gärna om du tycker om receptet, kram ℋ
| frukostbullar | |
#1 - - Jasmine:

Hembakat till frukost är ju så gott! :)
Kram

Svar: Det är guldvärt, kram! :)
Hanna Christensen

Upp