Ingefärs- och limebollar

 
Mina första goda powerbollar. Brukar göra dessa för att få lite energi och det förbättrar även ditt immunförsvar! 
Dem är syrliga och ger ett sting när man käkar dessa. Råder er att äta en dagligen, inte flera på samma gång. 
 
Ingredienser, 8st: 
1 msk färskpressar limejuice 
2 msk riven färsk ingefära 
1 1/2 dl riven kokos 
1 dl sesamfrö (gärna svarta) 
10 kärnfria mjuka torkade dadlar 
2 krm salt 
 
Såhär gjorde jag: 
1. Jag börjar alltid med att hacka de torkade dadlarna, för det kan vara kladdigt och behövs i smeten från början. 
2. Sedan skalar jag ingefäran och riven den med hjälp av ett rivjärn.
3. Sedan tillsätter jag alla de andra ingredienserna och mixar dem tillsammans. 
4. Till sist rullar jag dem till bollar och låter de stå kallt ca 30min - 1 timme innan servering. 
 
Har du något tips på goda rawbollar? 
| Rawfood | |
Upp